dimarts, 7 de maig del 2013

Correcció del Pronoms febles// Pàg. 185 Activitat 1

Procure no deixar-se l'abric. ---> Procure no deixar-se'l.
                              CD/EL

Ningú vol veure's els defectes. ---> Ningú vol veure-se'ls.
                             CD/ELS

S'ha ofés a elles. ---> Se les ha ofeses.
              CD/LES

Es va escapar una cosa a ell. ---> Se li'n va escapar.
                      CD/EN CI/LI

No es valdràn creure allò. ---> No s'ho voldràn creure.
                              CD/HO

Volia desfer-se d'aquella carta. ---> Volia desfer-se'n
                            CD/EN

No va voler quedar-se a dinar. ---> No va voler quedar-s'hi.
                                CR/HI

No es coneix l'hivern en aquell país. ---> No se l'hi coneix.
                    CD/EL CC/HI

Ella vol suscriure's a la revista. ---> Ella vol sucriures-hi.
                            CR/HI

Molts s'apartaven d'aquella casa. ---> Molts se n'apartaven.
                           CR/EN

No volen donar el permís a mí. ---> No me'l volen donar.
                       CD/EL    CI/ME

Vindran a pintar-me la porta. ---> Em vindran a pintar-me-la.
                              CD/LA

No m'han demanat l'autorització. ---> No me l'han demanda.
                               CD/LA

Jo apunte a mi cuatre punts. ---> Jo me'n apunte cuatre.
             CI/ME       CD/EN

Poseu fàcils els problemes a nosaltres. ---> Poseu-nos-els fàcils.
                    CD/ELS        CI/NOS

Cobra a nosaltres la factura. ---> Cobra'ns-la.
           CI/NOS     CD/LA

Busqueu a nosaltres per la selva. ---> Busqueu-nos-hi.
              CI/NOS      CC/HI

Tu creus saber totes les coses. ---> Te les creus saber totes.
CI/TE                       CD/LES

No hauries de riure't d'ell. ---> No te n'hauries de riuret.
                            CD/EN

Posat sucre a la llet. ---> Posa-te-n'hi.
      CD/EN CI/HI

Han de respondre la pregunta a nosaltres. ---> Us l'han de respondre.
                            CD/LA      CI/NOS

Ell hauria de pagar a vosaltres molts favors. ---> Ell us m'hauria de pagar.
                            CI/VOS      CD/EN

No us molesteu a telefonar. ---> No us hi molesteu.
                          CR/HI

Estan acostumant a vosaltres als vicis. ---> Us hi estan acostumant.
                           CI/VOS     CD/HI

Jo donaré a ell el llibre. ---> Jo li'l donaré.
             CI/LI CD/EL

Jo compre la nina a la nena. ---> Jo li la compre.
               CD/LA CI/LI

Ella deia els apunts a la seua amiga. ---> Ella li'ls deia.
             CD/ELS     CI/LI

Joan pregunta les notes a la profesora. ---> Joan li les pregunta.
                     CD/LES CI/LI

Pinta els quadres de colors vius. ---> Pinta'ls-hi.
         CD/ELS      CCM/HI

Aviseu a ells del perill. ---> Aviseu-los-en.
       CI/LOS CD/EN

Espera a mi a la plaça. ---> Espera-m'hi
       CI/ME CD/EN

Tu no haures d'estar al sol. ---> No t'hi hauries d'estar.
CI/TE                     CC/HI

No t'emportes la clau. ---> No te l'emportes.
                     CD/LA



Jon Andoni Fernández Moyano

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada