dijous, 24 de maig del 2012

Pronoms Febles

Correcció exercici 1 Pronoms Febles:

21- Han de respondre la pregunta(CD-la) a vosaltres(CI-us) : Us l'han de respondre(-us-la).

22- Ell hauria de pagar a vosaltres(CI-us) molts favors(CD-en) : Ell us n'hauria de pagar molts./ pagar-vos-en.

23- No us molesteu a telefonar(CRV-hi) : No us hi molesteu.

24- Estan acostumant a vosaltres(CI-us) als vicis(CRV-hi) : Us hi estan acostumant./ Estan acostumant-vos-hi.

25- Jo donaré a ell(CI-li) el llibre(CD-el) : Jo li'l donaré

26- Jo compraré la nina(CD-la) a la nena(CI-li) : Jo li la compraré.

27- Ella deixa els apunts(CD-els) a la seua amiga(CI-li) : Ella li'ls deixa.

28- Joan pregunta les notes(CD-les) a la professora(CI-li) : Joan li les pregunta.

29- Pinta els quadres(CD- els) de colors vius(CCM- hi) : Els hi pinta. / Pinta'ls-hi.

30- Aviseu a ells(CI-els) del perill(CRV-en) : Aviseu-los-en.

31-Espera a mi(CI-em) a la plaça(CCLloc- hi) : Espera-m'hi. / M'hi espera.

32- Tu (Sub-et) no hauries d'estar al sol(CCLloc-hi) : No t'hi hauries d'estar(-t'hi).

33- No t'emportes la clau(CD-la) : No te l'emportes.



Raquel Pérez.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada