dimarts, 15 de maig del 2012

PRONOMS FEBLES


Correcció del exercici 2 de pronoms febles
Des de la lletra k fins a la z
k) Posa pa a taula als convidats          Posa’ls-n’hi
             CD(en) CCll(hi)    CI p(els)
l) Diuen a tu  allò que vols oir               T’ho diuen
                   CI(et)      CD neutre(ho)
m) Demana a ell el que et calga           Demana-li-ho/Li ho demana
                    CI (li)      CD neutre (ho)
n) Jo sóc amiga seua                               Jo ho sóc
                     atribut ( ho)
o) El cotxe és nou                                   El cotxe ho és
                           atb(ho)
p) Són les cadires velles                       Les són
                         atb(les)
q) Les cadires són velles                       Les cadires ho són
                                     atb(ho)
r) Separe el televisor de l’inventari    L’en separe
                   CD(el)                      C.règ(en)
s) Han tret les deixalles de la mar      Les n’han tretes (cordina gènere i
                    CD(les)              CCll(hi)                        nombre)
t) Hi ha cap estufa a la sala?                 N’hi ha cap?
                       CD(en)    CCll(hi)
u) No es troba                                   No s’hi troba
                             (hi)

v) Elles acompañen a tu pel camí                 Elles t’hi acompañen
                                     CI(et) C.règ(hi)
w) Trobàren aigua al desert                          N’hi trobàrem
                          CD(en)   CCll(hi)
x) Trau les postres de la nevera                    Les en trau/Trau-les-en
                   CD(en)                  CCLL( en)
y) Ara pensaré jo això                                    Ara m’ho pensaré
                            CI(em) CD neutre(ho)
z)Jo no gosava anar d’allí                             No me’n gasava anar/No gosava
CD( em)                           CCll(en)                                 anar-me’n




Lucía

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada